Pracownia Psychologii Transportu Dariusz Kraśnicki
tel. 601 775 123 skype
Wrocław ul. Kmicica 3, Żernicka 215

Zapisy  do mojego "Prawko" Newslettera

Psychotesty,badania lekarskie i wiele innych!!

We respect your email privacy

Subscriber Counter



Telefon do rejestracji
601 775 123


Rejestracja internetowa

Pracownia Psychologii Transportu Dariusz Kraśnicki

Pracownia Psychologii Transportu
Od Pracownia Psychologii Transportu we Wrocławiu

ulica Kmicica 3
54-510 Żernicka 215
tel 693 775 123
faks 71 353 92 75,
71 349 38 69,
skype: dariusz.krasnicki2

 

Prawo jazdy 2011 Ceny Kursów

  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.
  • : Function ereg() is deprecated in /home/KONTA/WWW/CLASSIC/m/mm/_public_html/platyna/includes/file.inc on line 645.

Od Szkoła Jazdy Kursant Wrocław

Prawo jazdy B1 2015 i Ceny Kursów podstawowych w tym roku jak na razie nie wzrosną. Władze znalazły jakieś pokrętne wytłumaczenie, że kategoria B może być zaliczona pod szkolenie zawodowe, bo pracodawcy często wymagają prawka jako warunku wstępnego podczas przyjęcia. Wzrosły natomiast ceny badań lekarskich i obecnie jest to cena urzędowa 200 zł.

 Nie za bardzo mi tłumaczy to fakt, że pewien odsetek osób nigdy nie będzie mógł prowadzić samochodów służbowych ze wględów zdrowotnych, ale mimo wszystko cieszą próby ratowania branży przed totalną padaczką finansową.

Po tyłku dostali tradycyjnie motocykliści. Poza tym, że padnie polska transplantologia, z powodu braku dawców, to padnie jeszcze szkolenie na kategorię A /motory/. No być może branża medyczna ocaleje, bo więcej młodzieńców zacznie jeździć bez prawka  z powodów ekonomicznych.Na skutki nie będzie trzeba będzie długo czekać. Nie chciałbym być złym prorokiem, ale liczba wypadków motocyklowych raczej wzrośnie w dłuższym okresie czasu.

Od Szkoła Jazdy Kursant Wrocław

Podobną historię przeżyłem  na początku lat 90-tych ubiegłego stulecia, kiedy po drastycznym podniesieniu ceł na samochody, zaczęto sprowadzać złom z zachodu, a liczba tragicznych wypadków wzrosła niebotycznie. Oczywiście byc może budżet został wtedy uratowany, ale żaden urzędas nie poszedł siedzieć do pierdla za mordowanie swojego Narodu.

Podniesienie do 23 % VAT oraz prawdziwej kategorii A od 24 lat spowoduje z pewnością pewną barierę cenową dla kandydatów na motocyklistów. W końcu będą musieli zapłacić za 2 kursy z dwoma Vat-ami.
Wyświetl większą mapę Czyli dochodzi do jakiejś paranoi, że młodzież na dorobku ratuje budżet państwa polskiego i emerytury naszych dziadków.

Obniżkę cen może spowodować wprowadzenie Ustawy o kierujących pojazdami. Szczególnie chodzi o zapisy nakazujące /jak za komuny/ przedstawienie listy kursantów do zatwierdzenia w wydziale komunikacji. W tej chwili niektóre placówki czy ośrodki szkolenia ratują się "wstecznym załatwianiem kursów". Sprawy takie są ujawniane od czasu do czasu przez media przy innych okazjach, z reguły jakiś aferkach korupcyjnych wokół WORD-ów. Jeżeli system ostanie uszczelniony, to skorzystają na tym rzetelnie wykonujący szkolenie, ale "firmy typu kogucik" zanim nie padną będą ciąć ceny do bólu.

Czy za grosze można mieć jakieś porządne szkolenie? Pewnie takie samo, jak masło luksusowe w sklepach typu discount. Rok 2011 będzie kolejnym rokiem niżu demograficznego. Oznacza to mniej szkolonych kursantów w szkołach, ale i mniej egzaminów w WORD-ach. Ten zbiurokratyzowany system musi z czegoś żyć, więc najprostszą sprawą będzie uwalanie egzaminowanych.

Już w 2010 zauważyłem spadek zdawalności we wszystkich szkołach jazdy. Czy nagle kursanci zgłupieli i mają problemy z nauką jazdy? Nie sądzę. Po prostu Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego muszą zarabiać na siebie. Czuję, że 2011 będzie kolejnym rokiem niskiej zdawalności, ze zwalaniem winy na szkoły jazdy oraz nie chcących się uczyć kursantów. Konieczność jazd dodatkowych podniesie całkowite ceny  zdobycia prawka, pomimo spadku kosztu kursu podstawowego

Dla mnie jest jasne, że skoro za pierwszym razem zdaje w Polsce 30 procent szkolonych /po selekcji przez lekarza/, to albo 70 % naszego społeczeństwa jest półgłówkami, albo po prostu system jest zbyt restrykcyjny. Gdyby ta zdawalność oscylowała w granicach 50% dałoby się to jakoś uzasadnić statystycznie, ale tyle nawet nie mają nawet wiodące OSK z czołówki rankingu.

na razie kończę tym optymistycznym akcentem. Może ktoś kiedyś wróci do korzeni i zrozumie, że ze zdobycia prawka nie można robić "Syzyfowych Prac" i źródła stresu dla ludzi. Za Komuny wszystko było jasne. Młodzieniec musiał mieć prawo jazdy, aby umieć prowadzić pojazd wojskowy, czołg czy coś podobnego na Niemca. Dzisiaj kiedy nie mamy wrogów zewnętrznych /poza Iranem na którego szykujemy tarczę antyrakietową/ ucierpieli tylko na tym  kursanci chcący mieć prawo jazdy 2011.

 

Podziel się:

» Ustawa

Dodaj nową odpowiedź

Zawartość tego pola nie będzie udostępniana publicznie.
  • Znaki końca linii i akapitu dodawane są automatycznie.
  • Dozwolone znaczniki HTML: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd> <br> <p>
Więcej informacji na temat formatowania